Brama pożarowa EI 120 przesuwna 3,5 m x 2,5 m
towar niedostępny





Opis
Dostępność: 5 – 7 tygodni
Typ bramy: Przesuwna, wewnętrzna
Odporność ogniowa: EI120
Wymiar w świetle muru: 3,5 m x 2,5 m
Kolor: RAL 7035 / RAL 9010
(podana cena dotyczy prezentowanej bramy – istnieje możliwość wykonania bramy w dowolnym wymiarze oraz kolorze)
Koszt transportu: do ustalenia
Głównym zadaniem bram pożarowych jest oddzielenie stref przeciwpożarowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami ppoż.
Przesuwne bramy pożarowe znajdują zastosowanie przede wszystkim w obiektach użyteczności publicznej, centrach handlowych, zakładach czy halach produkcyjnych. Stanowią one idealne rozwiązanie tam, gdzie istnieje zapas miejsca przynajmniej z jednej strony otworu.
BUDOWA
Brama pożarowa przesuwna składa się z następujących elementów:
-
skrzydło bramy
-
elektrotrzymacz
-
tor jezdny
-
kształtownik nośny toru
-
wózki jezdne
-
elementy przytykowe
-
przeciwciężar
-
rolki prowadzące
Opcjonalnie bramy przesuwne wyposażyć można także w:
-
napęd elektryczny
-
fotokomórki
-
zamek hakowy blokujący otwarcie bramy z elektrotrzymaczem lub napędem
-
napęd przeciwpożarowy
-
kontrakton
-
czujkę ruchu
-
sygnalizator akustyczny
-
drzwi przejściowe lub ewakuacyjne
Drzwi przejściowe lub ewakuacyjne montowane opcjonalnie w bramach pożarowych przesuwnych mogą mieć odporność ogniową do EI120 (istnieje także możliwość wykonania drzwi wahadłowych). Drzwi te mogą być bezprogowe, lub też zostać wyposażone w próg. Standardowo drzwi ewakuacyjne wyposażone są w zamek zapadkowy i klamkę, co umożliwia swobodny ciąg komunikacyjny. Dodatkowo, wbudowane w drzwi zawiasy gwarantują możliwość dopasowania drzwi do kierunku ewakuacji.
Ponadto istnieje także możliwość wykonania bram z rozszerzonymi parametrami tj. podwyższona izolacyjność.
CHARAKTERYSTYKA:
-
płaszcz bramy wykonany jest z blachy ocynkowanej o grubości 0,5mm i powlekanej fabrycznie na kolor RAL 7035 lub RAL 9010,
-
skrzydło bramy o grubości 100 mm wykonane jest z pionowych paneli o szerokości max 1120 mm i długości odpowiadającej wysokości bramy. Panele te wykonane są
z modyfikowanej, ognioodpornej wełny mineralnej klasy A 1 klasyfikowanej wg EN-13.501-1, wzmocnionej dodatkowo wewnątrz prętami stalowymi o średnicy 10 mm. Rozwiązanie to chronione patentem europejskim nr W 02/079600A1. -
szyna jezdna bramy wykonana jest z blachy stalowej ocynkowanej,
-
wszystkie zewnętrzne elementy bramy (nie dotyczy to wnętrza kieszeni wjazdowej
i wnętrza toru oraz elementów związanych z elektrotrzymaczem, które występują
w ocynku – malowanie tych elementów za dodatkową opłatą) malowane są na kolor standardowy RAL 7035 lub RAL 9010, -
brama wyposażona jest w przeciwciężar, zabudowany we wspólnym zespole z kieszenią wjazdową, pokryty takim samym rodzajem blachy z jakiej wykonane jest skrzydło bramy,
-
dodatkowo wzmocniony profil drzwiowy,
-
w przekroju pionowym bramy drzwi montowane w osi skrzydła,
-
stabilne prowadzenie przeciwciężaru gwarantujące lepszą pracę bramy,
-
deklarowana liczba cykli pracy bramy - 50 000 (C3).
ZASADA DZIAŁANIA:
Proces zamykania bramy odbywa się grawitacyjnie – za pomocą przeciwciężaru. Pozycja otwarta utrzymywana jest za pomocą elektrotrzymacza podłączonego do centrali przeciwpożarowej.
W przypadku pożaru centrala zwalnia elektrotrzymacz, w wyniku czego brama zamyka przejście pomiędzy strefami pożarowymi. Otwarcie bramy odbywa się w sposób ręczny.
Opcjonalnie, za dodatkową opłatą bramę można wyposażyć w napęd elektromechaniczny. Zastosowanie prądu stałego zasilanego napięciem 24V sprawia, iż wyposażenie bramy w przeciwciężar nie jest konieczne, zaś otwieranie i zamykanie bramy odbywa się za pośrednictwem napędu.
Spełnianie wymaganych norm dla bram pożarowych potwierdzone jest następującymi dokumentami:
-
Aprobata Techniczna ITB
-
Certyfikat Zgodności ITB